mandag 14. mars 2011

Betre nynorsk med EtherPad?

Problemstilling: Korleis kan eit samskrivingsverktøy som EtherPad hjelpe elevar i vgs til å skrive betre nynorsk?

Det vesle undervisningsopplegget eg skisserer her er ein del av vidareutdanning i praktisk bruk av nettverktøy/ sosiale medium i undervisninga i vidaregåande skule. Heilt til slutt finn du lenkje til EtherPad-sida som eg har brukt i ein Vg2-klasse. Eg set pris på å få kommentarar og innspel til arbeidet!


Planlegging av læring med bruk av webtenester/sosiale medium:
Klassetrinn: Norsk Vg2 studiespesialisering. Kan brukast på ulike trinn i norskfaget. Hovudmål eller sidemål. Same metoden kan brukast i språkfag.
Periode/timar du planlegg for: 2 (dobbeltime)
Type klasserom/tilgang til teknisk utstyr: Elevpc til kvar elev, lærarpc og prosjektør.

Dei mest relevante kompetansemåla: Skriftlige tekster: Målet for opplæringen er at eleven skal kunne….
Vg1:
mestre ulike skriverroller som finnes i skole, samfunn og arbeidsliv
skrive fagtekster knyttet til eget utdanningsprogram

Vg2:
skrive essay, litterære tolkninger og andre resonnerende tekster på bokmål og nynorsk, med utgangspunkt i litterære tekster og norsk tekst- og språkhistorie

Vg3:
beherske formverk og tekstbinding på bokmål og nynorsk
skrive fagtekster etter vanlige normer for fagskriving på bokmål og nynorsk.

Fagleg innhald (ressursar: bok, nett):Bruk av EtherPad til å forbetre språket (i dette tilfellet nynorsken) i klassens norskinnleveringar.
Ordbok på nett, lærebok og/eller norsksidene på NDLA bør vere tilgjengeleg.

Undervisnings- og arbeidsmetodar: Kort presentasjon av oppgåva for klassen: Elevane skal arbeide med å forbetre språket i utvalde setningar som læraren på førehand har plukka ut frå heimestilane deira og gjort klar i EtherPad: “Slik skriv vi”. 1-2 setningar frå kvar innlevering. Læraren har anonymisert og nummerert setningane.
Elevane blir i starten av arbeidsøkta fordelte slik at kvar elev i utgangspunktet jobbar grundig med 2-3 setningar. Fleire om dei rekk det.
På slutten av økta: Oppsummering i samla klasse ved hjelp av prosjektør. Elevane må etter tur forklare og grunngje rettingar og forbetringar. Læraren og medelevar korrigerer og vurderer.
Vurdering:
Fortløpande tilbakemelding (undervegsvurdering) på elevforslaga ved gjennomgang i klassen. Arbeidet er ledd i ein prosess med å forbetre språket i norskinnleveringar, og elevane bør levere inn eit nytt utkast av sitt eige arbeid etterpå (på læringsplattforma). Dette kan evt. vurderast på nytt som innlevering 2 (prosessorientert: av lærar og/eller elevar).

Elev - lærerføresetnad:Ether Pad som verktøy må vere kjent eller gjerast kjent for elevane.
Elevane har levert norskstilar, og læraren har vurdert og gjort ferdig detaljkommentarane til kvar elevtekst før denne undervisningsøkta. Frå kvart elevarbeid har læraren plukka ut 1-2 setningar som treng rettast eller forbetrast språkleg. Det ligg lenkje til EtherPad-sida eller sidene i norskrommet på læringsplattforma. Elevane jobbar med å forbetre språket, og må ved gjennomgang i klassen forklare kva endringar dei har gjort, og kvifor. Tanken er at dette kan skape språkleg fokus og større medvit om godt og dårleg språk. Elevane arbeider deretter vidare heime eller på skulen med å forbetre språket eller skrive eit heilt nytt utkast av si eiga innlevering.
EtherPad-sida finn du her: http://norsk2sta.ietherpad.com/1

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Interessant undervisningsopplegg!
    På min skule er det link til Ethepad på heimesida. Lukke til! leikny

    SvarSlett
  2. Eit avgrensa og konkret opplegg som andre lett kan bruke! Passar godt til dele & bruke. Liv-Berit

    SvarSlett